söndag 25 mars 2012

Söndagsmorgon har djurfoder i sin mun?

Lillpalten är galen i allt vad djur heter. Han ser hellre på dokumentärer om valar och sälar än på Byggare Bob för tillfället. Han kan hela sin djurbok utantill och gillar att förhöra omgivningen om vad det är för djur och vad de äter.
Idag inleddes dagen med läxförhör av mamman kl 06.30. Jag hade inte ens sagt godmorgon eller för den delen öppnat ögonen förrän jag hör: "Äter lejon, mamma?" Eftersom jag inte svarade direkt så upprepar han tålmodigt samma fras tills jag gett respons. När han jobbat sig igenom hela boken kommer han på att han missat Zebrorna och utbrister "Mamma, zeeeblan du lälpa mig hitta den?" Jag var rätt less (missförstå ej, jag älskar att han pratar från dusk til dawn) Jag bläddrade snabbt fram den stackars missade zebran och när han fortsatte sin frågestund hänvisade jag till hans goda fader. Varför fick jag inte den snilleblixten tidigare? Så såg alltså min söndagsmorgon ut. Han drog boken fram och tillbaka och tyckte till slut vi var hemskt tråkiga och förvandlade sin kära mor till en häst/dinosaurie. Sedan krävde han frukost. Jag älskar mitt barn.


När jag hämtade häromdagne och frågade vad han gjort på förskolan svarade han "Bara slappat lite..." Det kommer så mycket roligt ur den munnen nuförtiden att man skulle ha en bok med sig ständigt och skriva ner.

Har börjat packa nu btw.

1 kommentar:

  1. Visst är morgonstunderna med tusen frågor helt underbara :) Framförallt om man som Isac har bestämt sig för att man absolut inte behöver sova längre än till 0530, oavsett veckodag...

    Den fantastiska pappan som kom med fika till sandlådan gjorde de i o för sig efter en liten hint från mig att de kunde vara lämpligt. Men just när han kom kändes de super lyxigt och Isac blev jätte glad. De är de små sunderna man ska ta tillvara på :)
    kram

    SvaraRadera